۷ آبان ۱۳۹۳، ۹:۴۶

نظری:

آیین‌های عزاداری مردم فاروج در جشنواره عکس عاشورایی به نمایش گذاشته می شود

آیین‌های عزاداری مردم فاروج در جشنواره عکس عاشورایی به نمایش گذاشته می شود

فاروج - خبرگزاری مهر: سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي فاروج گفت: آیین ها و سنت های عزاداری مردم شهرستان فاروج در قالب جشنواره عکس عاشورایی در معرض دید عموم علاقمندان قرار می گیرد.

جواد نظري در گفتگو با خبرنگار مهر، تبیین فرهنگ عاشورا، امر به معروف و نهی از منکر و همچنین معرفی الگوهای دینی و اسلامی را از اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد.

وی اظهار داشت: این جشنواره با همکاری انجمن سینمای جوان و انجمن هنرهای تجسمی شهرستان فاروج و با موضوعات محرم، عاشورا، آیین ها و مراسم عزاداری و سوگواری برگزار مي شود.

نظری با اشاره به اینکه هر هنرمند می‌تواند حداکثر پنج اثر به این جشنواره ارائه کند، گفت: آثار باید با فرمت JPG و بر روی لوح فشرده به دبیرخانه جشنواره تحویل شود.

وی تصریح کرد: آثار ارسالی نباید از اینترنت کپی شده باشند که در این صورت فرد شرکت کننده از مسابقه حذف خواهد شد.

نظری توجه به جنبه‌های زیبایی شناسی و نگاه طراح در استفاده از نشانه‌ها و عناصر تصویری را حائز اهمیت در داوری برشمرد و گفت: آثار ارسال شده به این جشنواره توسط هیئت داوران ارزیابی و بررسی و به سه نفر از برگزیدگان هر بخش جوایزی اهدا خواهد شد.

وی اظهار داشت: آثار منتخب در ابعاد ۴۰×۳۰ و ۱۶×۲۱ چاپ و در نمایشگاه عرضه می شود.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي فاروج آخرین مهلت ارسال آثار را  ۲۹ آبان ماه اعلام كرد و بيان داشت: انتخاب آثار سوم آذرماه انجام می شود و معرفی برگزیدگان در زمان افتتاح نمایشگاه آثار برتر است.

نظری افزود: آثار می بایست در شهرستان فاروج به دبیرخانه جشنواره واقع در اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان و در شهر تیتکانلو به کانون فرهنگی هنری حضرت علی اکبر(ع) واقع در خیابان امام خمینی(ره) ارسال شود.

 

کد خبر 2411934